'wózki dziecięce,wózki wielofunkcyjne,łóżeczka,foleliki samochodowe,wózki spacerowe' FOTELE RWF OBROTOWE 360 °

FOTELE RWF OBROTOWE 360 °

FOTELE RWF I OBROTOWE 360 ° - CO TO JEST I PO CO?

Dzisiaj chcę przybliżyć Wam temat foteli obrotowych o 360 ° - co to jest i po co?
Temat nie jest aż tak prosty, ale postaram się krótko i na temat.

CO TO JEST?


Coraz częściej spotykamy się z określeniem fotela RWF (Rewad Facing) oraz fotela obrotowego. Nie są to pojęcia tożsame chociaż jedno zawiera drugie, ale o tym za moment.
Fotele te przeznaczone są dla dzieci od tzw.0-18kg, 0-25kg i 0-36 kg. Możliwe, że są jeszcze grupy pośrednie, ale tymi nie będziemy się zajmowali, gdyż niewiele to wniesie do tematu.

Fotel RWF oznacza fotel który możemy montować przodem i tyłem do kierunku jazdy poprzez przestawienie całego fotela lub przez wypięcie z podstawy i wpięcie tyłem lub przodem.


Fotelik obrotowy także posiada funkcję RWF, jednak tutaj siedzisko ustawiamy poprzez funkcję obrotu na podstawie bez konieczności wypinania tejże podstawy lub wypinania samego siedziska z podstawy, tak jak to miało miejsce w typowym fotelu RWF.

Dodatkowym atutem fotela obrotowego jest możliwość obrócenia np o kąt 90 ° aby nam było łatwiej dziecko włożyć do zamontowanego fotelika w samochodzie lub wyjąć. Nie należy z tej opcji korzystać w czasie jazdy!
Oczywiście można w dowolnym momencie kiedy stoimy obrócić fotelik nie wyciągając dziecka z fotelika, co raczej w RWF-ie nie jest zbyt wygodne i możliwe.

Reasumując można powiedzieć, że fotele obrotowe "zawierają w sobie" fotele RWF.

Chyba udało mi się odpowiedzieć na pytanie "co to jest?"


PO CO?

Prawdą jest, że wiele "nowości" jest ... po nic. Tutaj jednak tak nie jest.
Najważniejszą rzeczą dla której skonstruowano tego typu fotele jest bezpieczeństwo.
Skupimy się tutaj głównie na główce dziecka i szyi, gdzie uszkodzenia występują najczęściej w przypadku przewożenia przodem do kierunku jazdy.

Jak wykazują badania, nawet przy uderzeniach rzędu 30 km/h może dojść do trwałego uszkodzenia kręgów szyjnych u dorosłego. 
Znacznie gorzej może się to skończyć dla dziecka. 

Powodem jest kilka ważnych czynników:
1 - opóźnienie a dokładniej siły występujące przy gwałtownym wyhamowaniu, które mogą spowodować, że przez ułamek sekundy ciało ma pozorną masę kilkukrotnie większą, także główka dziecka. W wyniku trzymania ciała pasami zostaje ono w foteliku, natomiast główka jest trzymana tylko przez słabe mięśnie, które nie są przygotowane na takie przeciążenia, stąd bardzo częste kontuzje nawet przy "niewinnych" stłuczkach
2 - bezwładność dziecka - w momencie zagrożenia osoby dorosłe odruchowo napinają mięśnie szyi przez co znacznie trudniej o uszkodzenie kręgosłupa w części szyjnej, u dziecka niestety tego odruchu nie ma, i to jest głównym powodem urazów lub śmierci
3 - masa główki dziecka - jest ona 1/4 masy ciała dziecka, u dorosłego 1./10-1/12, widzimy zatem, że proporcje są zdecydowanie na "niekorzyść" dziecka.

Głównie w/w czynniki spowodowały, że jazda tyłem okazała się najskuteczniejsza i najlepiej zabezpieczająca dziecko przed urazami.

Stąd pomysł produkcji foteli klasy RWF i obrotowych.
Są jeszcze istotne rzeczy przy samym wyborze fotelika tej klasy, ale o tym  innym razem lub przy spotkaniu.

Myślę że przynajmniej w skrócie  udało mi się odpowiedzieć na zadane wcześniej pytania.
Jeśli chciało Ci się dotrzeć do końca artykułu to dzięki za cierpliwość i mam nadzieję, że w czymś pomogłem :)

Pozdrawiam serdecznie
Roman Koliński
601330739



Brak komentarzy: